Rezonans stochastyczny

Rezonans stochastyczny wielu pacjentom kojarzy się z techniką diagnostyki obrazowej, nazwa jest nieco myląca. W rzeczywistości jest to nowatorski zabieg terapeutyczny o wyjątkowej skuteczności.
Podczas terapii rezonansem stochastycznym pacjent stoi na dwóch płytkach, które się poruszają we wszystkich ( losowo wybranych, czyli stochastycznych, stąd nazwa) kierunkach, co delikatnie zaburza równowagę.
Poprzez bodźce wywołane zeptoringiem, uwalniane są neuroprzekaźniki , w tym dopamina.
Dlatego ten zabieg jest szczególnie skuteczny w przypadkach chorób charakteryzujących się zaburzeniem uwalniania dopaminy i zredukowaną aktywnością w dodatkowej korze ruchowej jak na przykład w chorobie Parkinsona lub depresji.
Wskazania do zastosowania tej terapii to również przewlekłe bóle głowy, karku i pleców, endoprotezoplastyka kolan i bioder, zwyrodnienia stawów, osteoporoza, stwardnienie rozsiane, przebyty udar mózgu, neuropatia, ataksje czy nietrzymanie moczu.

Rezonans stochastyczny – wskazania

• choroba Parkinsona
  • depresja
  • przewlekłe bóle głowy, karku i pleców
  • endoprotezoplastyka kolan i bioder
  • zwyrodnienia stawów
  • osteoporoza
  • stwardnienie rozsiane
  • przebyty udar mózgu
  • neuropatia
  • ataksje
  • nietrzymanie moczu

Rezonans stochastyczny – przeciwwskazania

• niewłaściwy stan zdrowia
  • niska tolerancja na stymulację
  • padaczka
  • skłonność do mdłości lub zawrotów głowy
  • inne – skonsultuj ze specjalistą

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek terapii wykorzystującej rezonans stochastyczny w rehabilitacji, konieczne jest dokładne zrozumienie stanu zdrowia pacjenta oraz przeprowadzenie oceny ryzyka i korzyści. Współpraca z wykwalifikowanym specjalistą, takim jak fizjoterapeuta czy terapeuta zajęciowy, jest niezwykle ważna, aby dostosować terapię do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą dostępnych zabiegów. W naszym ośrodku możemy zaoferować Państwu zarówno pojedyncze zabiegi, jak i turnusy rehabilitacyjne. Turnusy rehabilitacyjne polecamy w szczególności osobom niepełnosprawnym, po operacjach i zabiegach oraz z chorobami przewlekłymi.

Zapraszamy do kontaktu

Jeżeli masz problemy zdrowotne zadzwoń do nas lub napisz. Dobierzemy dla Ciebie najlepszą formę rehabilitacji.

Wypełnij formularz

Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności. ADMINISTRATOREM danych osobowych jest firma Obok Lasu Sp. z o.o. Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie zgodnie z przepisami RODO. Polityka przetwarzania danych przez naszą firmę, zawarta jest w dziale polityka prywatności.