Kinesiotaping

Metoda terapeutyczna, polegająca na oklejaniu wybranych części ciała specjalnymi plastrami w celu złagodzenia bólu, poprawy krążenia, odciążenia mięśni.

Kinesiotaping, inaczej określany również jako plastrowanie dynamiczne, jest techniką fizjoterapeutyczną stosowaną w leczeniu bólu, nadwyrężeń, blizn i innych urazów ciała. Polega on na wykorzystaniu taśmy do tapingu, którą nakleja się w specyficzny sposób, w określonych miejscach – po to, by pobudzić tkanki mięśni, skóry, a także naczyń limfatycznych i krwionośnych do pracy oraz regeneracji, a oprócz tego – by chronić konkretne struktury (stawy, więzadła i inne) przed ponownym przeciążeniem bądź urazem.
Kinesiotaping Wskazania:

• wady postawy, przebiegające z patologicznym pogłębieniem naturalnych krzywizn kręgosłupa (lordoza, kifoza), garbienie się, redukcja bawolego karku i innych wad;
  • obniżone napięcie mięśniowe w różnych partiach ciała;
  • obrzęki kończyn dolnych pojawiające się w przebiegu lipodemii, związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem naczyń limfatycznych;
  • kontuzje oraz urazy pojawiające się u sportowców, związane ze skręceniami, nadwyrężeniem, a nawet zerwaniem ścięgna czy naderwaniem mięśnia;
  • stabilizację określonych części ciała po przebytym urazie (najczęściej wykonuje się wówczas taping kolana, łokcia, kostki czy nadgarstka);
  • ból pojawiający się jako objaw zwyrodnień stawów, a także ból napięciowy, związany z pogorszonym stanem emocjonalnym;
  • ból podbrzusza i nadwyrężenia miednicy w ciąży bądź po jej zakończeniu, jako uzupełnienie fizjoterapii uroginekologicznej.

Jak działają plastry? Kinesiotaping i jego efekty

Taping przynosi ulgę w bólu, odciążając receptory odpowiedzialne za jego odczuwanie, a także przyspiesza gojenie się urazów, chroniąc tym samym przed ponownym ich wystąpieniem. Plastry do tapingu wykorzystywane są przez zawodowych sportowców i osoby trenujące na co dzień, by odciążyć układ ruchu i zapobiec kontuzjom. Plastry do kinezjotapingu zmniejszają obrzęki limfatyczne i opuchliznę, wspierają regenerację ciała w obszarze ich stosowania, a dodatkowo nie powodują dyskomfortu w trakcie noszenia – są więc wygodnym, skutecznym i efektywnym uzupełnieniem klasycznej fizjoterapii lub innego sposobu leczenia.

Zapraszamy do kontaktu

Jeżeli masz problemy zdrowotne zadzwoń do nas lub napisz. Dobierzemy dla Ciebie najlepszą formę rehabilitacji.

Wypełnij formularz

Oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności. ADMINISTRATOREM danych osobowych jest firma Obok Lasu Sp. z o.o. Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie zgodnie z przepisami RODO. Polityka przetwarzania danych przez naszą firmę, zawarta jest w dziale polityka prywatności.